Allt var bättre förr

Har ni tänkt på hur mycket enklare och bättre livet var förut när man var liten? Man var med alla på dagis, hade ingen "fiende" eller några killproblem. Nu tänker man alltid vem man är med, om man är bra vän med personen eller inte, vet man om personen är falsk, osv.. I våran ålder kan det bli bråk hur lätt som helst, av en liten kommentar på en bild på facebook kan det bli ett sånt stort bråk att föräldrarna ringer till varandra och så. Men så var det inte förr.. Det blev knappt några bråk. Sen har vi killproblemen.. det värsta som finns, helt seriöst. Man visste knappt vad ordet 'kärlek' betydde. Utseendet spelade heller verkligen INGEN ROLL. Nu är alla beroende av plattång, smink, snygga matchande kläder osv men det brydde man sig inte ett skit om som liten, så skönt det skulle vara om ALLA gick runf osminkade och ofixade!

Om jag ska välja mellan att leva i nuet eller vara ett litet dagisbarn igen, väljer jag att vara ett dagisbarn igen. Allt var så lätt, det fanns inga problem alls. Men SJÄLVKLART älskar jag nuet och allt jag har nu, som vänner och så men ibland i vissa stunder när allt känns piss vill jag bara spola tillbaka allt och sedan inte göra dom misstag jag gjorde "i livet innan". / Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0